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Italo e mezzi pubblici a Venezia

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Italo e mezzi pubblici a Venezia

Muoversi a Venezia non è mai stato così facile.
Attraverso l’Accordo con ACTV, azienda del trasporto pubblico veneziano, tutti i viaggiatori in possesso di un codice biglietto Italo in arrivo o in partenza alla/dalla Stazione di Venezia Santa Lucia possono usufruire di uno sconto del 15% (offerto da NTV) sul servizio di trasporto pubblico locale a Venezia.

Il servizio è prenotabile online tramite accesso dall’area Italo No Stress alla fine del processo di acquisto. Per richiederlo è necessario che il viaggiatore abbia acquistato un biglietto Italo e sia quindi in possesso di un codice biglietto valido. A prenotazione conclusa, il sistema invierà automaticamente via mail, al viaggiatore Italo, la conferma della prenotazione con un codice che dovrà essere comunicato ad una biglietteria Hellovenezia oppure inserito presso una biglietteria automatica ACTV per ottenere un biglietto valido.

Per ogni informazione sul servizio pubblico a Venezia è possibile chiamare il call center Hellovenezia, al n. tel. 041.24.24 attivo tutti i giorni dalle 07.30 alle 20.00.

In caso di cambio del biglietto Italo, il viaggiatore potrà comunque utilizzare il servizio senza necessità di modificare la prenotazione e senza alcun costo aggiuntivo, purché ciò avvenga entro due anni dalla prenotazione. Non è tuttavia possibile cancellare la prenotazione del servizio né modificare la tipologia di servizio prenotato.

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Italo and public transportation in Venice
Moving in Venice has never been so easy. By Agreement with ACTV, the Venice public transport company, all travellers coming or going to/from the Venice Santa Lucia Railway Station with an Italo ticket code can get a 15% discount (from TV) on the local public transport service in Venice.

The service can be booked online on the Italo No Stress area at the end of the purchase process. To request it, travellers need to have bought an Italo ticket and be in possession of a valid ticket code.
Once the booking process is completed, the system will automatically send an email to the Italo traveller confirming the booking with a code that shall be notified to a Hellovenezia ticket point or typed into an ACTV automatic ticket machine to get a valid ticket.

For any query about the public transport in Venice, you can contact the Vela Contact Center, by calling 041.24.24 every day from 7.30am to 8pm.

Travellers needing to change their Italo ticket can still use the service without changing booking or additional cost, provided that this happens within two years from booking. However the booking of the service or the type of service cannot be changed.


Italo, the most modern train of Europe

Italo is the name of the 25 trains that are part of the Nuovo Trasporto Viaggiatori fleet, the first private operator, in Italy and in Europe, to run on High Speed routes. It debuted on 28 April 2012 and currently ensures 50 connections a day among 13 stations of 10 cities: Salerno, Naples, Rome, Florence, Bologna, Padua, Mestre, Venice, Reggio Emilia, Milan and Turin.
Designed by Alstom, Italo is the train featuring the most modern technologies of Europe.
Many innovations were introduced by Italo: cinema coaches, Smart XL, a very rich on-board portal, satellite TV, free Wi-Fi everywhere, on-seat catering. The latest features include an ad-hoc service for unaccompanied minors.